Niet nagekomen afspraak

Voor het slagen van uw behandeling is het belangrijk dat er continuïteit in de afspraken zit. Praktijk Voorbraak & Macville hecht daarom grote waarde aan het nakomen van behandelafspraken die we met patiënten maken. Met deze brief informeren wij u over ons beleid bij het afzeggen van afspraken en / of het niet verschijnen op een afspraak.

Als u niet kunt komen, zeg dan op tijd uw afspraak af

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat u verhinderd bent voor een afspraak. Wij vragen u om uw afspraak dan minimaal 48 uur van tevoren af te zeggen of te wijzigingen. Tot 48 uur van tevoren kan dit zonder dat hier kosten aan verbonden zijn. Bij afspraken die niet tijdig worden geannuleerd of niet worden nagekomen, brengen wij dit in rekening. Wij delen dan samen de kosten die dit met zich meebrengt. Tandartsenpraktijk Voorbraak & Macville berekend de kosten conform de richtlijnen van de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde).

Per telefoon of e-mail

Het maken, afzeggen of wijzigen van een afspraak kan telefonisch of bij ons aan de receptie. U kunt hiervoor contact opnemen met onze receptie via 0320 255 855.

Wat als wij de afspraken genoodzaakt zijn af te zeggen

Het is uiteraard ook mogelijk dat wij door bepaalde omstandigheden genoodzaakt zijn de afspraak met u af te zeggen. Wij bieden u dan een alternatief, dit kan zijn bij een andere behandelaar. De keuze is aan u of u daar gebruik van wilt maken of dat u liever op een nieuwe afspraak met uw eigen behandelaar wilt wachten.

Belang van de patiënt

De behandeling heeft het meeste resultaat als er continuïteit in de afspraken zit. Als dit niet het geval is, dan weten we dat de behandeling minder goed aanslaat. Daarnaast is het zo dat de wachtende patiënten sneller geholpen kunnen worden. De verantwoordelijkheid voor het nakomen van de gemaakte afspraken is onderdeel van het behandel- en herstelproces. Daarnaast blijft de tijd, die voor u gereserveerd is onbenut.

Onterechte factuur

Onze regels zijn strikt. Uiteraard lukt het soms door ziekte niet om minimaal 48 uur van tevoren af te zeggen. Helaas zijn wij dan toch genoodzaakt om een deel van de kosten bij u in rekening te brengen. Alleen indien u van mening bent dat de nota onterecht is, bijvoorbeeld omdat u de afspraak wel op tijd heeft afgezegd of omdat u vindt dat er sprake was van een noodsituatie, kunt u bezwaar maken. Het is lastig om aan te geven wat wij zien als een noodsituatie, vandaar dat wij alle bezwaren uitgebreid toetsen.

Het is niet gewenst om vragen of bezwaren over een nota te bespreken met uw behandelaar als hier geen tijd voor gereserveerd is. U kunt dan het best contact opnemen met onze receptie via 0320 255 855.

Enkele voorbeelden: ziek zijn, lekke band, pech met de auto, file, werk enzovoort kunnen wij niet als een reden voor niet of te laat afzeggen van een afspraak accepteren.

Enkele voorbeelden wat wij wel zien als noodsituatie: u bent plotseling opgenomen, betrokken bij een aanrijding of een overlijden van een familielid in de eerste lijn, dit zien wij als een reden om de nota te crediteren.

Uiteraard proberen wij te voorkomen dat er onterechte nota’s aan u worden verstuurd. Mocht dit onverhoopt toch gebeuren dan kunt u met onze receptie contact opnemen via telefoon nummer: 0320 255 855 of via ons e-mail adres: info@voordent.nl waar u uw bezwaar kenbaar kunt maken. Tandartsenpraktijk Voorbraak & Macville bespreekt uw bezwaar nauwkeurig. Indien het bezwaar gegrond is, zal Tandartsenpraktijk Voorbraak & Macville de nota laten vervallen. Wanneer dit niet het geval is ontvangt u van Tandartsenpraktijk Voorbraak & Macville een gehandhaafde nota met hierop de reden waarom uw bezwaar is afgewezen. Bent u dan nog van mening dat u in uw recht staat, dan kunt u nogmaals in bezwaar gaan bij Tandartsenpraktijk Voorbraak & Macville. Indien u dan opnieuw een afwijzing ontvangt, is dit een definitieve afwijzing. Alles wordt zorgvuldig getoetst aan het vastgestelde beleid en na tweemaal een afwijzing op het bezwaar via Tandartsenpraktijk Voorbraak & Macville dienen wij het bezwaar als afgehandeld te beschouwen.

Behandelpauze of uitschrijving

Het niet nakomen van afspraken kan nadelige gevolgen hebben voor de duur en het resultaat van uw behandeling. Daarom is volledige inzet gevraagd om uw behandeling succesvol te laten zijn. Bij her-aanmelding blijven de eventueel niet betaalde facturen bij ons openstaan en zal er eerst een gesprek met u plaatsvinden.

Langere wachttijd

Wij willen iedereen de zorg geven die er op dat moment nodig is. Hierdoor kan het zijn dat er uitloop ontstaat. Goede zorg is helaas niet altijd goed te plannen.

Wij begrijpen dat ook u het druk heeft. Toch vragen wij u om uw afspraak bij ons ruim in uw agenda te plannen.

Wij proberen het voor u zo comfortabel mogelijk te maken in de wachtkamer.

Een glaasje water staat voor u klaar. Wilt u liever een kopje thee of koffie, vraag er gerust naar bij de receptie.

Wij hopen op uw begrip.